Over ons

Gevestigd in het hart van Maastricht, de stad van de goede smaak, vindt u Siefers Opticum. Een jong, bevlogen familiebedrijf met passie voor bijzondere brillen. Exclusieve brilmonturen van natuurlijke materialen als goud, hout en hoorn, de allerbeste designmonturen en fashionbrillen van de meest toonaangevende modehuizen. Bij Siefers Opticum vindt u de snoepjes uit de optiekwereld.

Rob Siefers genoot zijn opleidingen optiek, optimetrie en contactlensspecialisme aan de Cristiaan Huijgensschool in Rotterdam. Sinds ‘78 zit hij in het opticiensvak. Rob en zijn vrouw Sonja startten in 2009 Siefers Opticum, met de ambitie de beste opticien van Limburg te worden.

Rob over zijn werk: “Wat ik heel fijn vind, is het intensieve contact met de mensen. We hebben ze doorgaans minstens drie keer in de zaak; bij een oriëntatie, bij de oogmeting en aankoop en bij het afleveren van de bril. Dat zijn minstens drie contactmomenten waarop je echt wel een band opbouwt met de klanten. Het zijn leuke ontmoetingen waarvan wij willen zorgen dat mensen ze ook zo ervaren.”

Sonja Siefers heeft interieurdesign gestudeerd en een scherp gevoel voor fashion en brillenstyling. “Voor nog te veel mensen is hun bril een noodzakelijk kwaad. Terwijl de juiste bril een sieraad is voor het gezicht.”

Rob en Sonja runden en verkochten meerdere succesvolle optiekzaken en een interieur designwinkel in de aanloop naar Siefers Opticum. Deze ultieme droomzaak belichaamt het beste van hun beider ervaring en passie. Een totaalbeleving waarin de best mogelijke optische zorg is gecombineerd met design monturen, exclusieve materialen en fashion. “De naam Siefers Opticum komt van Opticum Perfectum; streven naar perfectie… dat is wat we doen!”

Rob en Sonja hadden niet durven verwachten dat hun oudste zoon Laurens, met een opleiding aan de hogere hotelschool, op 23 jarige leeftijd alsnog aangestoken zou worden door de passie van zijn ouders. Hij volgde met gedrevenheid en gemak de opticiens- en contactlens-opleiding en is sinds 2017 mede-eigenaar en manager van Siefers Opticum. Laurens: “De basis van hospitality blijft het hetzelfde; als mensen gelukkig zijn met één van onze brillen, word ik daar zelf gelukkig van. En ik houd ervan ze echt te onthalen als een welkome gast. Jas aannemen, kopje goede koffie. Een bril is een product waar je meerdere jaren last of plezier van hebt; die koop je niet zomaar.”

Wij zullen nooit zeggen dat we de beste zijn. Dat moeten onze klanten vinden. Maar dat doel hebben we zeker!